Walmart, müşterilerin House Flip sanal dünyasında kullandıkları ürünlerin fiziksel versiyonlarını satın almalarına izin vererek “perakendeyi yeniden keşfetmeyi” planlıyor.
House Flip ve Walmart İşbirliği
Walmart’ın bu hamlesi, oyun geliştirici FUN-GI ile işbirliği yaparak geliştirdiği House Flip adlı mobil sanal ortam oyunuyla başladı. Bu oyun, oyunculara sanal evlerini yeniden düzenleme ve satma fırsatı sunuyor. Walmart, House Flip’in başarısını gördükten sonra bu sanal dünyanın perakende potansiyelini keşfetmeye karar verdi.
Walmart, House Flip kullanıcılarının sanal dünyada beğendikleri dekor ürünlerini gerçek dünyada satın almalarına olanak sağlayacak. Özellikle Mainstays ve Better Homes and Gardens markalarının ürünlerini sanal ortama eklemeyi planlıyor.
Walmart’tan Sanal Moda Deneyimi
Walmart, sadece dekor ürünleriyle sınırlı kalmıyor. Scoop giyim markası ile işbirliği yaparak sanal moda dünyasına da adım atıyor. Müşteriler, Zepeto platformunda avatarlarını sanal giyimlerle özelleştirebilecekler. Zepeto, Asya’nın en büyük metaverse platformlarından biri olarak dikkat çekiyor. Bu işbirliği sayesinde moda tutkunları sanal dünyada tarzlarını yaratma özgürlüğüne sahip olacaklar.
“Müşteriler’e en yüksek faydayı sağlayacak şekilde perakendeyi yeniden şekillendirme ve yeniden keşfetme şansımız var.”
Thomas Kang
Sanal Alışverişin Geleceği
Walmart’ın Metaverse Ticaret Genel Müdürü Thomas Kang, bu gelişmelerin sadece başlangıç olduğunu ve önümüzdeki yıllarda daha fazla yeniliğin geleceğini söylüyor. Kang, müşterilerin Walmart hesaplarını kullanarak hem fiziksel hem de sanal ürünler için ödeme yapabileceklerini ve sanal ortamı terk etmeden alışveriş yapabileceklerini vurguluyor.
Walmart, bu sanal alışveriş ortamlarını her cihazdan erişilebilir hale getirmeyi planlıyor. Ayrıca, sanal ortamların güvenli ve herkes için uygun olduğundan emin olmak istiyor.
“Dijital vatandaşlığı benimsiyoruz ve herkes için güvenli alanlar oluşturduğumuzdan emin olmak istiyoruz. Bu ortamda güven ve güvenlik konularında lider olmak istiyoruz.”
Thomas Kang