SpaceX, DXY yükselişi ve teknoloji satışları… Bitcoin’de Haziran ayı zayıf geçiyor

Haziran 2026’nın üçüncü haftasında Bitcoin 62 bin dolar seviyelerinde seyrediyor. Tarihi halka arza imza atan SpaceX’te son günlerde yaşanan değer kaybı, teknoloji hisselerindeki satış, güçlü dolar (DXY) ve Fed faiz artışı beklentileri risk iştahını azaltırken; zayıf ETF akışları da Bitcoin’in toparlanma alanını daraltıyor.
SpaceX, DXY yükselişi ve teknoloji satışları… Bitcoin’de Haziran ayı zayıf geçiyor

Haziran ayında Bitcoin’de düşüş yönlü baskıların devam ettiği görülüyor. Düşüşün merkezinde teknoloji hisselerindeki sert satış, geçtiğimiz haftalarda halka arz olan SpaceX kaynaklı değer kaybı, güçlü dolar ve Fed’de faiz artışı beklentileri hakim.

SpaceX ve teknoloji hisselerindeki satış kriptoya yansıyor

Tarihi halka arzın ardından SpaceX şimdi de tahvil ihracı için harekete geçti. SpaceX, ilk tahvil satışını duyurmasının ardından üç işlem gününde 600 milyar dolardan fazla piyasa değeri kaybetti. Halka arzdan bu yana en düşük düzeyine indi ve ilk tahvil ihracı öncesi kazançlarının tümünü sildi. Bu kayıp, kripto piyasasının neredeyse yarısına denk geliyor. Kripto piyasası yalnızca 1,3 trilyon dolar…

12 Haziran’da yaklaşık 150 dolardan açılan hisseler, 16 Haziran’a gelindiğinde 226 dolara kadar tırmanmıştı. Şu anda açılış fiyatına yakın seyrediyor.

Tarihin en büyük halka arzı: SpaceX

SpaceX’deki gelişmelerle birlikte; Çip üreticilerinde yoğunlaşan satışlar ve risk azaltma eğilimi ile büyük teknoloji şirketlerinde de sert düşüş yaşandı. Bitcoin ise artık büyük ölçüde riskli varlıklarla birlikte fiyatlanıyor.

DXY ve Fed baskısı sürüyor

Bitcoin üzerindeki baskıyı artıran bir diğer başlık da güçlü dolar. DXY’deki yükseliş, küresel likidite koşullarının sıkılaştığını gösteriyor. Doların güçlenmesi ve faiz artışı beklentileri hem teknoloji hisseleri hem de Bitcoin için negatif. DXY’nin güçlenmeye başladığı 27 Ocak’tan bu yana Bitcoin’de yaklaşık %30 düşüş yaşanırken, DXY yaklaşık %6 yükseldi.

Haziran 2026’da dolar endeksi bir yılın zirvesine yaklaşırken, piyasalar Fed’in yıl içinde yeniden faiz artırabileceği ihtimalini de daha güçlü fiyatlamaya başladı. Bununla birlikte dolar cinsinden varlıklar daha cazip hale gelirken, Bitcoin gibi likiditeye duyarlı varlıklarda baskı yaşanıyor.

Dolar neden güçleniyor?

Öncelikle, enflasyonun soğuma belirtileri göstermesine rağmen Federal Rezerv’in ısrarlı şahin söylemi, ABD faiz oranlarının daha önce tahmin edilenden daha uzun süre yüksek kalacağı beklentisini güçlendirdi. Bu gelişme de dolar cinsinden varlıkları daha cazip hale getirerek ABD’ye sermaye akışını çekiyor.

Ayrıca, küresel hisse senedi piyasalarındaki temkinli ton, yatırımcıların özellikle Avrupa ve Çin’deki küresel büyüme konusundaki süregelen belirsizlikler arasında istikrar arayışında olmaları nedeniyle doların güvenli liman özelliğini güçlendirdi. Teknik olarak, 101.00 seviyesi güçlü bir destek tabanı görevi gördü.

Burada doların yükselişi tek başına Bitcoin’i düşürmüyor; ancak güçlü dolar, yüksek faiz beklentisi ve riskten kaçış aynı anda çalıştığında BTC’nin toparlanma alanı daralıyor.

Bir diğer etken ise ETF akışları ve kaldıraç baskısı… Son aylarda sürekli çıkışlarla Bitcoin’in kendi tarafında da güçlü bir toparlanma zemini oluşmuş değil. Spot ETF akışlarının zayıflaması, düşüş dönemlerinde piyasayı taşıyacak kurumsal talebin sınırlı kaldığını gösteriyor. Ayrıca kaldıraçlı pozisyonların çözülmesi de düşüşü derinleştiriyor. Büyük fonlar Bitcoin’i tamamen terk etmiyor olabilir ama faiz, petrol, jeopolitik ve dolar netleşmeden pozisyon büyütmek istemiyorlar.

Clarity Act gelişmeleri

Clarity yasasında stablecoin ödül sistemi üzerindeki tartışma devam ediyor.

Son uzlaşmada boşta duran stablecoin bakiyelerine pasif getiri verilmesi yasaklanıp aktiviteye bağlı ödül sistemi üzerinde uzlaşıldığını düşünmüştük ancak bankalar bu noktaya da itiraz ediyor. Bu ödüllerin pratikte faize dönüşebileceğini ve yasağın etrafından dolaşmak için kullanılabileceğini savunuyorlar. Bu yüzden genel kurul oylaması yaklaşırken stablecoin getirilerine karşı bankacıların lobi baskısını artırmış durumda.

Haziran’ın son haftası Kongre’nin 4 Temmuz arasına girmeden önce kalan pürüzlerin azaltılması ve tasarının Senato zeminine taşınması açısından kritik olacak.

Senato yönetimi, Clarity tasarısını Ağustos tatilinden önce genel kurulda görüşebilir ancak bu görüşme planlanmazsa tasarının sonbahara ertelenmesi bekleniyor.

ABD-İran savaşında son durum

ABD-İran-İsrail hattında görüşmeler ilerleme kaydetse de gerilim tamamen bitmiş değil. 13 Haziran’da yeniden başlayan gerilim, 11. gününde diplomatik temaslarla yumuşamaya çalışsa da sahadaki riskler devam ediyor.

İsviçre’deki görüşmelerde taraflar, kalıcı anlaşma için 60 günlük yol haritası üzerinde uzlaştı. Hürmüz Boğazı’ndan güvenli geçiş için iletişim hattı kurulması ve Lübnan’daki çatışmaları durduracak bir mekanizma oluşturulması da masadaki başlıklar arasında.

Ancak Trump’ın İran’ın nükleer denetimleri kabul ettiğini söylemesine karşı Tahran bu iddiayı reddetti. ABD donanması Hürmüz’de kalmayı sürdürürken, İran ve Umman boğazdaki deniz trafiğinin yönetimi için ayrı görüşmeler yürütüyor. Bu nedenle diplomatik ilerlemeye rağmen süreç hala kırılgan.

Ninja News’te sunulan içerikler, yalnızca genel bilgilendirme amaçlıdır ve yatırım tavsiyesi niteliğinde değildir. Ninja News’te paylaşılan bilgiler hiçbir şekilde bireysel yatırım kararlarınızı yönlendirmek için kullanılmamalıdır. Ninja News içeriklerine göre yatırım kararı kalan kullanıcıların yatırımlarından doğan tüm sorumluluk kullanıcılara aittir, hiçbir şekilde Ninja News, ortakları, iştirakleri veya çalışanları sorumlu tutulamaz. Sorumluluk Reddi Beyanı’nın tamamını okumak için tıklayınız.
Önceki haber
Clarity’de Son Durum: Kongre Arası Öncesi Kritik Hafta

Clarity'de Son Durum: Kongre Arası Öncesi Kritik Hafta

İlgili Rehber İçerikleri

İlgili Güncel Haberler